بیمه درمانی گوگل  ورود گوگل، آمازون و اپل به بازار خدمات درمانی؛ فرصت های جدیدی برای
صنعت بیمه
در ماه های اخیر، صنعت خدمات درمانی آمریکا شاهد ورود شرکت های گوگل، آمازون و اپل به بازار
بوده اند. این شرکت ها، با ارائه چندین طرح مبتنی بر فن آوری و مشارکت با تازه واردان بازار توانسته اند
فرصت هایی برای صنعت بیمه و بیمه اتکائی ایجاد نمایند.
این مطلب را گلوبال دیتا ۱ با نقل از دیدگاه دانیل کریپس ۲ ، تحلیل گر بیمه زندگی و مستمری در این
صنعت بیمه همواره با جدیت، فعالیت های ارائه کنندگان جایگزین را « : شرکت، عنوان کرد و افزود
پیگیری می نماید. معلوم نیست کدام حوزه از بیمه شاهد ورود آنان است یا چه زمانی این اتفاق حاصل
می شود. اما طی چندین ماه گذشته، به طور فزاینده ای روشن شده است که غول های فن آوری، بازار
». خدمات درمانی را نشانه رفته اند
سال ۲۱۱۲ ، شاهد ورود این غول ها با محصولات جدید و شراکت های وسیع بوده است: در ژانویه،
آمازون همکاری خود را با شرکت برکشایر هَثوی ۳ و جی پی مورگان ۱ برای تأسیس یک شرکت خدمات
۱٫ GlobalData
۲٫ Daniel Cripps
۳٫ Berkshire Hathaway
۶ ر وابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه
] ]تازه های بیمه ایران و جهان / شماره ۰۵ – نیمه دوم فروردین ۷۹
درمانی برای کارمندان آمریکایی راه اندازی نمود. شرکت اپل، نرم افزار سلامت راه اندازی نمود و شرکت
خواهرخوانده گوگل، وریلی ۲ نیز در حال چانه زنی با بیمه گران برای قراردادهای بیمه سلامت است.
با وجود آنکه برخی، ورود این تاخت و تازها در صنعت سلامت را تهدیدی برای وضعیت فعلی محسوب
می کنند، مشارکت با این طرح ها می تواند فرصت های جدیدی ایجاد نماید. بنابراین، صنعت بیمه و بخش
اتکائی باید هوشیارانه برای ایجاد رقابتی صحیح و چندسویه همواره آماده باشد و از مزایای دیجیتال سازی
بهره مند گردد.